NE YAPTIN ASUMAN

ASUMAN'IN SAHİBİ YILMAZ CİHAN: ''TATLILARA ANNELERİMİZİN İSMİNİ VERDİK''                               

İstanbul'un Moda semtinde kapılarını açan Asuman, dünya markası olma yolunda ilerliyor.

Haber: Selin Çetin

Türkiye'yi çikolatayla tanıştıran İtalyan maceraperest Gemelli Careri'ye hepimiz bir teşekkür borçluyuz ama Asuman'ı denedikten sonra insan bir kez daha teşekkür etmek istiyor. 400 yıl önce bir sıcak çikolata ikramıyla başlıyor bu toprakların çikolatayla tanışma hikayesi.  Şimdi ise bu hikayenin Asuman'la birlikte Kuveyt'e kadar uzanması planlanıyor.






Küçük bir 'Çikolata Dükkanı'nda yapılmaya başladıktan sonra özellikle de sosyal medyanın etkisiyle oldukça popüler bir hal aldı Asuman tatlısı. Eritilmiş Belçika çikolatası, çilek ve kremadan yapılan Asuman'ın artık kendi isminde bir şubesi var. Bu lezzet, Çikolata Dükkanı'nın önünde oluşan uzun kuyruklara son vermek için aynı semtte çikolata severlere yeniden buluşuyor. İçeriye girdiğiniz andan itibaren etrafınızı çikolata kokuları sarıyor. Çikolataların hepsi el yapımı olmakla birlikte karabiberli, tarçınlı, hurmalı, kavunlu 60 çeşit yaratıcı tat bulunuyor. Bu çikolataların raf ömrü ise doğal oldukları için sadece 2 hafta. İlginç çikolataların yanı sıra çikolatalı sabun ve kolonyağı da oldukça dikkat çekiyor. Bütün bu çikolata çeşitlerine ve kolonyağlarına internet üzerinden ulaşmanız mümkün. Fakat canınız Asuman istiyorsa rotanızı Moda'ya çevirmek zorundasınız... Çikolata Dükkanı ve Asuman'ın sahibi Yılmaz Cihan'la eşsiz tatları ve planları hakkında konuştuk.

Çikolata Dükkanı’nın hikayesi nasıl başladı? 

Çikolata Dükkanı kendini gerçeklemeyi ihmal etmiş ortalama bir birey olmayı kırmaya karar vermemle başladı. Çalıştığım işi bırakıp, sokaktaki gerçek dünyaya dönmeye karar verdim. Bunu yaparken de çikolatanın beni tamamlayacak en doğru yöntem olacağını düşündüm. Belçika' da çikolata yapımı eğitimi aldıktan sonra Çikolata Dükkanı'nı açtım.

Tatlı isimlerini nasıl belirlediniz? 

Tatlılarımıza annelerimizin, teyzelerimizin o güzel isimlerini vermek istedik çünkü o isimleri artık çocuklarımıza koymuyorduk. Bu isimlerin yaşamasına katkı sağlamaya çalışırken, bir taraftan da müşterilerimizle duygusal bağ geliştirdiğimizi fark ettik. Tutarlı bir şekilde aynı çizgiyi devam ettirmeye çalıştık. 

İleride menünüze başka tatlar eklemeyi düşünüyor musunuz? 

Elbette düşünüyoruz. 

''MÜŞTERİLERLE İLETİŞİM ÇOK ÖNEMLİ''

Çikolata ve tatlılarınızın bu kadar beğenilmesini neye bağlıyorsunuz? 

En temelinde kaliteli malzeme kullanmamıza bağlıyorum. Biraz daha düşününce de müşterilerimizle kurduğumuz iletişimin etkisini çok kuvvetli buluyorum. 

Çikolatanız sırrı nedir ya da sizce bir çikolatanın olmazsa olması nedir?

En büyük sırrımız kalite. Bu da pek gizemli değil. 

En çok hangi tatlı tercih ediliyor?

Elbette Asuman.




Asuman’ı açmaya nasıl karar verdiniz? 

Çikolata Dükkanı çok hızlı bir şekilde talebe karşılık veremeyecek kadar küçük olduğunu hissettirdi. Büyütmek, kapıdan geri çevirdiğimiz müşterilerimizi kazanmaya çalışmak kaçınılmaz hale geldi. Öte yandan da yıllardır içimde tuttuğum "dünyada bir Türk markası kendinden bahsettirsin" idealimi gerçekleştirmem için de bir fırsat doğdu gibi hissettim. Kapısının önünde uzun uzun kuyruklar gören bir işletmeci bunu başka bir şeye evriltmeye çok heyecanlı oluyor haliyle. Böylesi bir hedefi içinde Türkçe karakterler bulunan bir markayla gerçekleştirmek çok zor olacaktı. Rotamızı daha kolay çizmek adına, bizimle özdeşleşmiş, bizi yansıtan, uluslararası yazım diline uygun bir markaya ihtiyacımız oldu. Asuman, marka olarak da ihtiyacımızı tam gördü. 

Konsepti nasıl belirlediniz?

Çikolata Dükkanı'nın ilk 2 yılında çok çok az müşterim oldu. Bu esnada insanın düşünmek için çok fazla zamanı oluyor. O dönemde "Biraz param ve imkanları daha iyi olan bir dükkanım olsa hangi eksikleri giderirdim" sorusuna verdiğim her cevap Asuman'ın konseptini oluşturmamı sağladı. 

''HEDEFİMİZ KUVEYT VE KATAR''

Asuman’ın da Moda’da açılmasının belli bir sebebi var mı, 3. bir şube açmayı düşünüyor musunuz? 

Çikolata Dükkanı Moda' ya gelen müşteriler için yetersiz kalıyordu. Dolayısıyla bu bölgede yeterli olmaya ihtiyacımız vardı. Bu sebeple Moda' da açtık. Öte yandan da biz zaten yayılmacı bir büyüme politikası izlemiyoruz. Yayılmak başka bir iş modelinin seçimi. Bizim iş modelimiz buna müsaade etmiyor zaten. Bulunduğumuz her ülkede en fazla 2 - 3 şubemiz olsun istiyoruz. Yakın zamanda Kuveyt ve Katar' da yeni yerler açacağız ama. Bunun da önceden bilgisini paylaşayım istedim sizinle.

0 Yorumlar